Als destinatie marketing organisatie wil je alle tijd en energie besteden aan de promotie van jouw destinatie en alle mooie evenementen die plaats gaan vinden op jouw bestemming. Met de tool én slimme toeristische, recreatieve en culturele database The Feed Factory voedt je heel snel websites, widgets en apps met relevante en inspirerende toeristische, recreatieve en culturele content die je helpen om – samen met partners – jouw destinatie bij bewoners en bezoekers te promoten!
Als destinatie marketing organisatie zal je het volgende scenario wel bekend voor komen: Je krijgt de opdracht jouw stad, regio, provincie of een nieuw festival, cultureel, recreatief of toeristisch initiatief voor jouw bestemming (beter) online te promoten. Het budget is beperkt en de website (en app en andere promotiemiddelen) moeten vóór de zomervakantie of vóór de start van het culturele seizoen klaar zijn…
Er zijn twee manieren om deze uitdaging aan te gaan:
Vaak ga je als destinatie marketing organisatie volgens het volgende stramien te werk:
Met The Feed Factory maak je gebruik van onze tool en gevulde slimme database als basis voor jouw nieuwe toeristische website en/of app:
De meeste tijd (en het meeste geld) zit in het ontwerpen, ontwikkelen en vullen van de database waarin alle gegevens van jouw stad, regio en evenementen worden opgeslagen. Met The Feed Factory kies je voor een kant en klare slimme database, gebaseerd op 10 jaar VVV/NDTRC-ervaring, waarop jij gelijk jouw website of app kunt bouwen.
Met The Feed Factory verkort je niet alleen het ontwikkeltraject van een toeristische website, je begint gelijk met een goed gevulde database. The Feed Factory omvat de volledige database van VVV Nederland, de Nationale Database voor Toeristische, Recreatieve en Culturele informatie (NDTRC). De NDTRC was gevuld met toeristische trekpleisters en culturele locaties. Hier hebben wij zelf de data van o.a. IVN, Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten, Pathé, Cineville en vrijwel alle concertpodia van Nederland aan toegevoegd.
In een stad als Amsterdam is enorm veel te doen op cultureel en muzikaal gebied. Naast theater Carré, de Stopera, ITA en de Ziggo Dome zijn er bijv. bijna 300 kleinere zalen en podia voor muziek, dans en theater! Tevens zijn er vele kleinere en grotere festivals als ADE en het Amsterdam Light Festival. Hoe houdt je als destinatiemarketing organisatie van de metropool Amsterdam dan het overzicht? Hoe zorg je dat het enorme aanbod snel in de Amsterdamse Uitagenda staat?
Amsterdam &partners gebruikt al sinds 2017 The Feed Factory voor het centraal verzamelen en publiceren van informatie rondom tentoonstellingen, voorstellingen, optredens en exposities in en rond Amsterdam. De website iamsterdam.com is hierbij een belangrijk publicatieplatform, maar ook een deel van de ‘papieren’ UitKrant komt uit de slimme database.
Met The Feed Factory ben je als Destinatie Marketing Organisatie in staat om sneller een inspirerende website voor toeristische doeleinden of city marketing op te zetten. Je kunt o.a. besparen op:
Een evenement of activiteit in The Feed Factory is niet beperkt tot de eigen website of app, er is nog veel meer mogelijk. Wat dacht je van:
Door je feed van evenementen, exposities en optredens te delen met partners vergroot je het bereik enorm. En daarmee je kansen op succes: veel bezoekers in jouw plaats en hopelijk uitverkochte zalen!
Kies het pakket wat bij jouw stad, regio, ambitie en Destinatie Marketing Organisatie (DMO) of Citymarketing organisatie past. Onze pakketten zijn zonder verrassingen!
Lees veelgestelde vragen over The Feed Factory
Lees veelgestelde vragen over pakketten en abonnementen
Werk met lokale, regionale en landelijke partners samen om met elkaar het aanbod van evenementen, concerten, voorstellingen, films, cursussen, congressen, tentoonstellingen, exposities, stadswandelingen en andere culturele, toeristische en recreatieve activiteiten voor bewoners en bezoekers bij te houden. Zo hou je samen de UitAgenda van jouw stad, streek, regio of bestemming relevant, compleet en actueel.
Rotterdam, Amsterdam en IJmuiden/Velsen werken samen aan citymarketing met lokale en regionale partners in The Feed Factory aan een actueel en relevant cultureel, toeristisch en recreatief aanbod van o.a. evenementen, voorstellingen, festivals, films, wandelingen, markten, restaurants, hotels, congreslocaties en andere locaties in meerdere talen voor bezoekers en bewoners. Bekijk hieronder enkele voorbeelden van hoe zij de data uit The Feed Factory gebruiken:
The Feed Factory - Tool voor destinatiemarketing en citymarketing
The Feed Factory is een tool & oplossing van Event Connectors B.V.