Destinatie Marketing Organisatie

Als destinatie marketing organisatie wil je alle tijd en energie besteden aan de promotie van jouw destinatie en alle mooie evenementen die plaats gaan vinden op jouw bestemming. Met de tool én slimme toeristische, recreatieve en culturele database The Feed Factory voedt je heel snel websites, widgets en apps met relevante en inspirerende toeristische, recreatieve en culturele content die je helpen om – samen met partners – jouw destinatie bij bewoners en bezoekers te promoten!

Slimme promotie van je bestemming

Als destinatie marketing organisatie zal je het volgende scenario wel bekend voor komen: Je krijgt de opdracht jouw stad, regio, provincie of een nieuw festival, cultureel, recreatief of toeristisch initiatief voor jouw bestemming (beter) online te promoten. Het budget is beperkt en de website (en app en andere promotiemiddelen) moeten vóór de zomervakantie of vóór de start van het culturele seizoen klaar zijn…

Er zijn twee manieren om deze uitdaging aan te gaan:

  1. zonder The Feed Factory
  2. mét The Feed Factory.
Destinatie Marketing Organisatie Deventer

Zonder The Feed Factory

Vaak ga je als destinatie marketing organisatie volgens het volgende stramien te werk:

  1. Inventarisatie capaciteit en die van beschikbare (externe) partners
  2. Briefing project en selectie partners
  3. Ontwerp van de applicatie en de achterliggende database
  4. Ontwikkeling en testen database
  5. Medewerkers vinden voor het vullen en bewerken van de database
  6. Vullen van de database of een lastig migratietraject…
  7. Ontwikkelen website en/of app 
  8. Marketingcampagnes ter promotie van de stad of regio en naamsbekendheid genereren voor je nieuwe site en app

Sneller mét The Feed Factory

Met The Feed Factory maak je gebruik van onze tool en gevulde slimme database als basis voor jouw nieuwe toeristische website en/of app:

  1. Neem een abonnement op The Feed Factory
  2. Start met aanvullen van onze database
  3. Ontwikkel de website en/of de app met een (lokale) webbouwer
  4. Start je marketing- en promotiecampagnes!

Het wiel niet opnieuw uitvinden!

De meeste tijd (en het meeste geld) zit in het ontwerpen, ontwikkelen en vullen van de database waarin alle gegevens van jouw stad, regio en evenementen worden opgeslagen. Met The Feed Factory kies je voor een kant en klare slimme database, gebaseerd op 10 jaar VVV/NDTRC-ervaring, waarop jij gelijk jouw website of app kunt bouwen.

Start met een groot aanbod evenementen vanaf dag 1

Gebaseerd op de NDTRC

Met The Feed Factory verkort je niet alleen het ontwikkeltraject van een toeristische website, je begint gelijk met een goed gevulde database. The Feed Factory omvat de volledige database van VVV Nederland, de Nationale Database voor Toeristische, Recreatieve en Culturele informatie (NDTRC). De NDTRC was gevuld met toeristische trekpleisters en culturele locaties. Hier hebben wij zelf de data van o.a. IVN, Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten, Pathé, Cineville en vrijwel alle concertpodia van Nederland aan toegevoegd.

Wat zit er standaard al in The Feed Factory

Case: UitAgenda iamsterdam.com

Alle culturele, toeristische en recreatieve evenementen die in en rond Amsterdam te doen zijn!

In een stad als Amsterdam is enorm veel te doen op cultureel en muzikaal gebied. Naast theater Carré, de Stopera, ITA en de Ziggo Dome zijn er bijv. bijna 300 kleinere zalen en podia voor muziek, dans en theater! Tevens zijn er vele kleinere en grotere festivals als ADE en het Amsterdam Light Festival. Hoe houdt je als destinatiemarketing organisatie van de metropool Amsterdam dan het overzicht? Hoe zorg je dat het enorme aanbod snel in de Amsterdamse Uitagenda staat? 

Centrale content hub voor Amsterdam

Amsterdam &partners gebruikt al sinds 2017 The Feed Factory voor het centraal verzamelen en publiceren van informatie rondom tentoonstellingen, voorstellingen, optredens en exposities in en rond Amsterdam. De website iamsterdam.com is hierbij een belangrijk publicatieplatform, maar ook een deel van de ‘papieren’ UitKrant komt uit de slimme database.

website iamsterdam.com mede o.b.v data van The Feed Factory

Efficiency, snelheid en besparen op kosten

Met The Feed Factory ben je als Destinatie Marketing Organisatie in staat om sneller een inspirerende website voor toeristische doeleinden of city marketing op te zetten. Je kunt o.a. besparen op:

  • de kosten voor invoer van toeristische en culturele content
  • de kosten voor het vertalen in het Duits, Frans of andere talen door gebruik te maken van onze automatische vertaalmodule
  • ontwikkelkosten door gebruik te maken van onze connectoren naar veelgebruikte Content Management Systemen als WordPress, Umbraco, Drupal en Sitecore e.a. (headless) CMS’en.

Eén evenement, veel verschijningsvormen

Een evenement of activiteit in The Feed Factory is niet beperkt tot de eigen website of app, er is nog veel meer mogelijk. Wat dacht je van:

  • ‘Feeds’ van evenementen doorsturen naar websites en apps van partners en gelieerde organisaties.
  • Streamen naar (televisie)schermen (narrow casting)
  • Data exporteren naar een bestand om er drukwerk van te maken, bijvoorbeeld een uitagenda of een magazine

Door je feed van evenementen, exposities en optredens te delen met partners vergroot je het bereik enorm. En daarmee je kansen op succes: veel bezoekers in jouw plaats en hopelijk uitverkochte zalen!

Prijzen The Feed Factory

Onze pakketten & oplossingen op maat

Kies het pakket wat bij jouw Destinatie Marketing Organisatie past

Kies het pakket wat bij jouw stad, regio, ambitie en Destinatie Marketing Organisatie (DMO) of Citymarketing organisatie past. Onze pakketten zijn zonder verrassingen!

Pakket A

Starter

Vanaf € 150

/maand

Pakket B

Samenwerken met partners

€500

/maand

Pakket C

Uitgebreide multipublicatie

€1000

/maand

Maatwerk

Een oplossing op maat
Kies functionaliteiten en vul ze aan!

Lees veelgestelde vragen over The Feed Factory

Lees veelgestelde vragen over pakketten en abonnementen

Wij rekenen geen extra kosten voor data, opslag van afbeeldingen en/of hosting van onze tool. Om jouw pakket gebruiksklaar te maken, je formulier te stylen, de juiste talen, partners en/of gebruikers in te stellen rekenen we eenmalig startkosten van €500. Getoonde prijzen zijn excl. BTW

Samenwerken met partners en podia

Werk met lokale, regionale en landelijke partners samen om met elkaar het aanbod van evenementen, concerten, voorstellingen, films, cursussen, congressen, tentoonstellingen, exposities, stadswandelingen en andere culturele, toeristische en recreatieve activiteiten voor bewoners en bezoekers bij te houden. Zo hou je samen de UitAgenda van jouw stad, streek, regio of bestemming relevant, compleet en actueel. 

Bekijk voorbeelden van steden die al slimme destinatiemarketing toepassen

Rotterdam, Amsterdam en IJmuiden/Velsen werken samen aan citymarketing met lokale en regionale partners in The Feed Factory aan een actueel en relevant cultureel, toeristisch en recreatief aanbod van o.a. evenementen, voorstellingen, festivals, films, wandelingen, markten, restaurants, hotels, congreslocaties en andere locaties in meerdere talen voor bezoekers en bewoners. Bekijk hieronder enkele voorbeelden van hoe zij de data uit The Feed Factory gebruiken:

Benieuwd naar The Feed Factory?

Is The Feed Factory ook welllicht ook de oplossing voor jouw stad of destinatie? Stel vrijblijvend je vraag.